Møre og Romsdal,  Norwegia,  Podróże bliskie

Kløvset cudowne wzgórze…

Kløvset to cudowne miejsce, o którym nie mieliśmy pojęcia dopóki nie zaparkowaliśmy tam naszej przyczepy w lipcu tego roku. Znaliśmy region Sunnmørsalpene i nawet często tamtędy wcześniej przejeżdżaliśmy ale zawsze było gdzieś nam lepiej i ładniej niż tam. Musze przyznać że to był błąd bo Sunnmørsalpene oferuje wiele cudownych miejsc i to takich gdzie jeszcze nie ma zbyt wielu turystów.

Jednym właśnie z tych cudownych miejsc jest zwykła polana, albo raczej wzgórze Kløvset mieszczące się dość wysoko, bo 500 m n.p.m. i do tego nad cudownym fiordem. Miejsce niezwykłe, z kilkoma hyttkami czyli domkami w których można spędzać czas cały rok. To miejsce gdzie miło jest spędzić czas bez tłumów, krzyków i pędzących ciągle aut… to miejsce które sprawia, że zaniemówisz z wrażenia… w tym miejscu człowiek ma ochotę się zestarzeć…

Wzgórze Kløvset leży kilka minut od pięknie położonego i dość turystycznego miasteczka Valldal oraz nad cudownym Norddalsfjorden. A do samego wzgórza dojechać jest łatwo, wystarczy wbić w nawigację Kløvsted i jechać osiedlem domków jednorodzinnych do samego końca. Aby wjechać na wzgórze należy uiścić opłatę 60 koron norweskich czyli około 30 zł. Przed dalszą droga po prawej stronie jest informacja o opłacie. Pieniążki należy włożyć do kasetki, która jest na miejscu. Z tego miejsca jest jeszcze parę minut jazy już niestety szutrową drogą, a an końcu dość spory parking dla kilku aut.

Oczywiście jak ktoś lubi dreptać, to można z samego Valldal wspinać się piękną trasą widokową i podziwiać niesamowite widoki. A musze przyznać że jest co…

Na miejscu dowiedzieliśmy się że góry, które były jeszcze wyżej oferują dość ciekawe szlaki z pięknymi widokami.Nie są to już łatwe i krótkie szlaki ale w takim miejscu warto się pomęczyć. Nam niestety nie udało się dotrzeć na wszystkie. Norweska pogoda jest bardzo kapryśna, a w tamtym regionie to trzeba mieć dużo szczęścia żeby taką pogodę mieć. Nam udało się zobaczyć jeszcze jedno miejsce i jeszcze wyżej niż Kløvset.

Miejsce wydawało się być mało popularne, ale niestety… już od samych godzin porannych szli miejscowi i nie tylko, kilku naszych rodaków tez spotkaliśmy na trasie.

Wcześniej, czy później uzależniony od czegoś będzie każdy z nas. Tak już skonstruowano ten świat, by nęcił wszystkim, co ma. Nas uzależniła od siebie Norwegia i jej cudowne miejsca…